Eva Solo
Eva Solo – historia firmy, misja oraz ikony designu
Kim była Eva? Historia firmy
Eva Solo to duńska firma rodzinna założona ponad 100 lat temu przez Kai Rohde Fog. Firma została nazwana na cześć córki dyrektora zarządzającego Evy, a obecnie jej właścicielem jest przedstawiciel czwartego pokolenia rodziny - Jan Engelbrecht, syn Evy. Pierwszym klasykiem wzornictwa Evy była maszyna do krojenia chleba i mięsa z 1952 roku, ale ponieważ projektanci firmy podążali za rozwojem nowoczesnego domu, szybko zaczęli wymyślać narzędzia kuchenne, które nie tylko miały ułatwiać życie w kuchni, ale także były na tyle stylowe, że można je było wystawić na widok publiczny w otwartych kuchniach, które stały się popularne w latach 70-tych.
W 1997 roku Eva wprowadziła na rynek niewielką gamę przyborów kuchennych, które stały się bardzo popularne. Linia ta została nazwana Eva Solo, ponieważ składała się z produktów "solo". Okazały się one tak dużym i trwałym sukcesem, że w 2010 roku cała firma została przemianowana na Eva Solo. Dziś Eva Solo, której siedziba znajduje się tuż obok Kopenhagi w Danii, jest znana na całym świecie z funkcjonalnego i wysokiej jakości wzornictwa swoich produktów.
Misja i wartości firmy Eva Solo
Celem firmy jest dostarczanie emocjonalnych, wysokiej jakości i innowacyjnych produktów dla domu - produktów, które wyrażają osobowość ich klientów, a jednocześnie są innowacyjne pod względem wzornictwa, funkcjonalności i wyboru materiałów. Cztery podstawowe wartości marki to: pasja, uczciwość, innowacyjność i wyczucie biznesu, a jeśli chodzi o domy klientów, produkty Eva Solo mają ułatwić im życie i uczynić je bardziej stylowym.
Produkty Evy Solo - "Yes, but…"
W 1949 roku Eva wprowadziła na rynek shaker do mąki z pokrywką, która służyła również jako wyciskarka do cytrusów. Ta podwójna funkcjonalność była nowym pomysłem i była promowana przez frazę "Yes, but... ". Tak - to jest shaker do mąki, ale... to także wyciskacz do cytrusów! Dziś Eva Solo nadal projektuje, aby ulepszyć współczesny dom i ułatwić życie poprzez maksymalne wykorzystanie każdego produktu, tak aby były one nie tylko piękne i trwałe, ale również funkcjonalne.
Katalog firmy obejmuje produkty nie tylko do kuchni, ale także do jadalni, salonu, łazienki i ogrodu i składa się z trzech marek: Eva Solo (produkty codziennego użytku dla domu, gdzie kategorie produktów to: gotowanie, serwowanie, mieszkanie i outdoor), Eva Trio (naczynia kuchenne, przybory kuchenne i porcelana odzwierciedlająca profesjonalną jakość dla domu) oraz Eva (seria produktów do pieczenia i gotowania w piekarniku: miękkie silikonowe formy do chleba i ciast, patelnie do pieczenia i formy do chleba z nieprzywierającą powłoką SLIP-LET®).
Projektanci Evy Solo i ikony designu
Przez lata firma nawiązała bliskie relacje robocze z czołowymi projektantami i rzemieślnikami. Jednym z najwybitniejszych projektantów w historii Eva Solo był duet projektantów Tools prowadzony przez Clausa Jensena i Henrika Holbæka, którzy przez 15 lat projektowali każdy pojedynczy produkt.
Pod koniec lat 70. firma współpracowała ze słynnym projektantem Ole Palsby, który zaprojektował ostateczną serię garnków i patelni, które obecnie tworzą markę Eva Trio. Produkty te znane są z charakterystycznego wzornictwa, możliwości mieszania i dopasowywania, profesjonalnej jakości oraz tego, że rondle można układać jeden na drugim.
Eva Solo współpracowała również z Thomasem Pedersenem i studiem projektowym ARDE - jednym z czołowych skandynawskich ekspertów w dziedzinie projektowania mebli.
Na przestrzeni lat marka Eva Solo otrzymała ponad 200 międzynarodowych nagród za wzornictwo, w tym iF Product Design Awards, Good Design Awards, Red Dot Design Awards oraz Designpreis. Najpopularniejsze produkty z serii Eva Solo to:
- Karafki do wody do lodówki Eva Solo (drip-free)
- Produkty do kawy i herbaty
- Seria Legio Nova - kolekcja naczyń obiadowych i do pieczenia
- Karmniki dla ptaków